عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره)
سرخط خبرها

بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار

  • کد خبر: ۲۲۷۷۲۴
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار
بر اساس گزارش روزنامه وابسته به حزب حاکم کره‌شمالی، رهبر این کشور به بازدید از کارخانه‌های مهم تولید تسلیحات این کشور رفته و در ضمن این بازدید، چند مورد از تسلیحات شامل یک اسلحه تک‌تیرانداز جدید را شخصاً تست و با آن شلیک کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق تصاویری که توسط روزنامه «رودونگ سینمون»، وابسته به حزب حاکم کره‌شمالی منتشر شد، کیم جونگ اون، رهبر این کشور، از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی مهمی که تسلیحاتی شامل اسلحه‌های تک‌تیرانداز و یک سامانه راکت‌انداز جدید را تولید می‌کنند، بازدید کرده و در جریان این بازدید، تولید تسلیحات قدرتمندتر را درخواست کرد.

بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ افزار سازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار

طبق تصاویر این گزارش که امروز (دوشنبه) منتشر شد، رهبر کره‌شمالی شخصاً یکی از اسلحه‌های تک‌تیرانداز جدید تولیدشده توسط یکی از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی کوچک این کشور را تست کرده و با آن چند گلوله را به سمت یک سیبل شلیک کرد.

بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ افزار سازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار

رهبر کره‌شمالی همچنین با یک خودروی مخصوص حمل یک سامانه پرتاب چندگانه راکت ۲۴۰‌میلی‌متری رانندگی کرد و به این کارخانه دستور داد «توانمندی‌های علمی و فناوری را به‌منظور تقویت قدرت توپخانه ارتش خلق کره توسعه دهد».

بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ افزار سازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار

به نوشته روزنامه رودونگ سینمون، این بازدید کیم جونگ اون در ۲ روز (۱۱ و ۱۲ مه) انجام شد و چند مقام و چهره ارشد دیگر حکومت کره‌شمالی شامل کیم یو جونگ (خواهر رهبر کره‌شمالی)، پاک جونگ چون (جانشین رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران کره‌شمالی)، جو چون ریونگ (مدیر بخش صنایع مهمات این حزب)، کانگ سون نام (وزیر دفاع) و چند مقام دیگر ارتش و حزب، او را در این بازدید‌ها همراهی کردند.

بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ افزار سازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار

این روزنامه نام کارخانه‌هایی را که کیم جونگ اون از آن‌ها بازدید کرد، ذکر نکرد، اما گفت که زیرمجموعه «کمیسیون اقتصادی دوم» هستند؛ این نهادی است که با استفاده از شرکت تجارت و توسعه معادن کره که در سطح بین‌المللی تحریم شده است، به مدیریت معاملات خارجی و تولید تسلیحات و مهمات می‌پردازد.

بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ افزار سازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار

پایگاه آمریکایی «ان‌کی‌نیوز» که به پوشش اخبار کره‌شمالی می‌پردازد، تحلیل کرد این جزئیات نشان می‌دهند کره‌شمالی نه‌فقط مایل به استقرار تسلیحات تولیدشده در این کارخانه در ارتش خودش است، بلکه مایل به صادرکردن آن‌ها به کشور‌های دیگر نیز هست.

رهبر کره‌شمالی قبل از انجام این بازدیدها، روز جمعه به نظارت بر یک مانور نظامی با به‌کارگیری سامانه‌های پرتاب راکت چندگانه جدید با استفاده از گلوله‌های جنگی پرداخت. رسانه‌های دولتی کره‌شمالی گزارش دادند که این رزمایش «برتری و قدرت تخریب و دقت» این سامانه و گلوله‌های توپ هدایت‌شونده را اثبات کرد.

جوست اولیمانز، یک کارشناس امور نظامی کره‌شمالی و نویسنده کتاب «نیرو‌های مسلح کره‌شمالی»، به ان‌کی‌نیوز در روز شنبه گفت: راکت‌های این سامانه احتمالاً مجهز به امکان هدایت لیزری یا ویدئویی در راستای بهبود دقت هستند.

بر اساس این گزارش، این برای سومین بار در طول سال جاری میلادی است که کره‌شمالی اقدام به تست یک سامانه جدید پرتاب چندگانه راکت کرده است و بعد از آن صورت گرفت که کیم جونگ روز ۲۵ آوریل دستور به ساخت یک کارخانه تسلیحات‌سازی جدید به منظور عملی‌ساختن برنامه‌های تولید نظامی داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->